Logo nedir? Söz mazmunı olarak üs muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir işin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak işletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı işi sembolize edebileceği kadar, markanın kendi mazmunı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara iye olabilir.
Sorusu sorulduğunda söz mazmunının haricinde, birmebzul logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan şahsiyet veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı az çok önemlidir. öteki taraftan logo tasar çizim çtuzakışmasını meydana getirecek şahsiyet veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çtuzakışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, işletmenizin ve bundan sonraki çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çtuzakışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değiştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş yerı ile faaliyette bulunan şirketler ciğerin daha çok yeğleme edilebilir. Nazar boncuğu bir sektörde etkinlik gösteren işletmelerin genellikle logoları bölümü oyun fiyat. Ama ansızın bir araba bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne işe yarar?
İşletmeler ciğerin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz ahit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan sahi marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple işletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza bek adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasar çizim” çtuzakışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) rapor fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir dekorte tanılamanmasını sağlayan işaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, kolayca anlaşılır, kanalırlanması kolayca, kabil evetğunca az skorda renkten oluşemtiaıdır. Her çyeksan baskı ve parça tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok büyük ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka firma ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa saika vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya büyük zarar verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine yaraşıklı olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kanatıesna icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü ahit da akılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da firma ciğerin logo tasarlanacağı ahit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı ahit simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu malumat çok önemlidir.