SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü kavram. Ancak bu dü kavram mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışdataş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri için kritik olan bu dü kavram, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş altı elan hevesliçekicilik ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması için meydana getirilen çhileışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer peşışı çalışmalemlerinin bütününe denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da berenarı önemlidir. Başkaca SEM çhileışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çhileışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çhileışmalardır. SEM muayyen bir bütçe için verilen reklamları kapsarken SEO çhileışmaları muayyen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde buyurmak için meydana getirilen çhileışmalardır. Gelin, bu katlaştırmayı beş altı elan hevesliçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret katlığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Yani SEO için en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi için yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama kavramı arasındaki bir özge önemli fark da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları olduğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çhileışmalarında bu hava değişikdır. SEO çhileışmaları elan natürel icraatı kapsar ve sitenize elan organik bir seyrüsefer dürüstışı katkısızlar.
Bu dü kavram, içerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çhileışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise nişane elan ticari olduğu için içerikler SEO çhileışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu kabul etmek bileğildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Sadece dü kavram arasındaki içerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan hayırlı evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.