Kişinin yaşadığı sosyete içinde değeri olan , yetenek, hareket ve başka davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tübaşöğretmen.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara için insanların davranışlarında belli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim bilimi; kişinin davranışlarındaki evetşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değalışverişme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanımı dokumalabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin amaçlarına orantılı ) değalışverişme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma için;
· Eğitim bilimi bir prosestir.
· Eğitim bilimi sürecinde, kişinin davranışlarının matlup yönde değalışveriştirilmesi amaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değalışverişme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç üs öğesi vardır.
1. Yalnızç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim bilimi amaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı cemi kültürler bâtınin tıpkısıdır. Yalnızçların içinde ne olduğu ve öğrenme bâtınin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre için değalışverişebilir, fakat sürecin doğkakımı değalışverişmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birokkalı filozof ve pedagog, eğitimin ne başüstüneğuna konusunda farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin ikrar edilen ölçün tanımı şudur: Eğitim bilimi, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış değalışverişikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın içinde eğitime konusunda bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değalışverişikliği” ve “süreç” kabilinden kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.
Eğitim bilimi, âdem evladı bâtınin dirim boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere orantılı olabileceği kabilinden istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin alışverişletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel de olur. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, terbiye merkezleri kabilinden mekânlarda maruz terbiye formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. Yani terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye bulunmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belli bir plan ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci idari bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal terbiye ise resen vüruten hesapsız ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir düzen olarak ele allıkındığında ise terbiye sisteminin üç üs ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Referans; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Müddetç; mektep içinde gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, izin, test meyveları kabilinden matlup davranış değalışverişiklikleridir.